Vår Christine…

golden_big_5_sofiero_06
Plötsligt inträffar det man absolut inte vill skall hända…
INASSICAS SOLEA – Christine
(Ch Jazzman´s Da Capo – Ch Inassicas Snowflake)
2003.04.10 – 2014.11.03

Christine kom ur Oles – Ch Jazzman´s Da Capo – första kull med Majsan – Ch Inassicas Snowflake. Jag ville absolut ha parningsvalp, en tik, eftersom mamma Majsan var en fantastisk avelstik. Jag hade sedan tidigare Ch Inassicas Snow Storm (Ch Okej´s Explosive Sypmhony) samt Inassicas Souvenir (Ch Kulawand Nordic Magic) efter Majsan.
På väg hem från Världsutställningen i Dortmund 2003 stannade vi med spänning på Vegeholm för att se Oles första valpar hos Gun-Britt. Och vilka valpar!!
Alla valparna var väldigt fina, välkonstruerade, välgående och mycket tilltalande. Gun-Britt hade bestämt sig för sin Samantha (cert, BIR) och jag var väldigt glad för min Solea – Christine.
Där fanns även en extrem hane som jag bara inte kunde få ur mitt huvud,
Satellit – Ted (Se U(u)Ch), och även han fick flytta hem till oss!
I kullen fanns också bla Sacramento (2 cert) och Superman (CK).

Christine var en fantastiskt följsam hund, vek aldrig från min sida, jag tror aldrig att hon varit utom synhåll!
Hon var alltid glad och positiv, snäll och en fantastiskt duktig mamma. Av någon anledning var hon inte road av just utställning men fick två cert cacib BIR och BIG-R samt blev BIS på Goldenklubbens Open Show.

Christine lever vidare genom sina avkommor ur fem kullar och framförallt genom sina döttrar C.I.E Nord U Ch Festival´s Sing´n Smile, Festival´s Saint´n Sinner och
Festival´s Something New
.

Tack Gun-Britt för vår allra finaste Christine!!!

 

4 thoughts on “Vår Christine…

  1. Såååå ledsen för din skull…
    …saknaden är alltid stor!
    Jag är så lycklig ägare till inassicas Santhos! Den underbaraste av dem alla (min 4:e golden) så trygg, lugn, älskvärd och lyhörd! Han finns alltid runt mina fötter. Förstår precis vad du menar när du skriver om Christine! Han är efter Samanthaoch jag har förstått han hade en underbar mentalitet.
    Han är 6 år idag och jag önskar mig miiiinst lika många år till med honom.
    blir nyfiken på om du lyckats bevara denna fina mentalitet i dina linjer?
    Med vänlig hälsning,
    Lillemor Bae

  2. Tack snälla Tina för att du påminner mig. Tänk så mycket roligt det har varit med alla hundar. Så när det händer något tråkigt så blir det ofta våldsamt . Mina tankar är hos dig Många kramar Gun-Britt

  3. Åh, älskade Christine! Vi hade äran att ha henne hos oss i ett par månader för ett par, tre år sedan, en helt underbar hund! Tänker på dig Tina.
    Kram Pernilla

Kommentera

