Jag fick ett mail…

solovårare
Igår fick jag ett mail som gjorde mig dels glad men som även rörde mig till tårar…
2003 hade jag en kull om sex valpar där jag fick tillbaka en hanvalp eftersom damen jag sålt honom till tyckte att det här med valp var för jobbigt för henne… Jag såg framför mig en bångstyrig hanvalp utan hyfs men han kom tillbaka och var hur trevlig och lättsam som helst! Världsutställningen gick i Dortmund 2003 och på hemväg därifrån ringde en familj från Sundsvall som väldigt gärna ville köpa Charlie. De åkte den långa resan och hämtade hem valpen som sedan haft ett härligt liv där uppe i norr. Men åren går…

”Hej Tina!
Jag tänkte att jag skriver ett par rader till dig.
Det var flera år sedan jag hörde av mig sist. Vi har Charlie,
FESTIVAL´S SOLOVÅRARE  (Ch Endicott I´m Indiana Jones – Festival´s Soleil), född 17/2 2003.
Idag ska han tyvärr få somna in då han börjar bli stapplig och har det jobbigt med kroppen. Vi var inne hos veterinären för ca 1,5 månad sedan och de sa att han hade ont i kropp och artos.
Vi har kämpat på med smärtstillande tabletter vi fick på recept från kliniken samt varit hos sjukgymnast på deras rehab-avdelning där han fick laserbehandling, massage osv.
Men de senaste två veckorna har trots det varit dålig. Det är en riktigt jobbig dag idag men vi får blicka tillbaka på fina minnen med en helt fantastisk hund. Våran allra bästa vän. Men tyvärr är det så med djuren.. Att de lämnar oss någon gång. Han fyllde ju 12 år förra tisdagen (på fettisdagen)…
Vi är evigt tacksamma att få ha haft denna fantastiska hund under alla dessa år! Och att han hållt sig så frisk och pigg i så många år. Men nu får han gå vidare och slipper ha ont i kroppen mer.
Tårarna har forsat konstant hos mig de senaste dagarna men jag ville skicka ett mail till dig och tacka dig för att vi fick chansen att köpa denna fina kille av dig – min och familjens allra bästa vän! Han kommer lämna ett stort tomrum efter sig.
Tack ännu en gång!
Varma hälsningar Denise Danielsson med familj från Sundsvall”
charlie1

2 thoughts on “Jag fick ett mail…

  1. Jag blir tårögd när jag läser detta mail. Hoppas att det dröjer många, många år tills jag skriver ett sånt här mail till dig, Tina!

Kommentera

