Daisy 14,5 år idag!!

Daisy
FESTIVAL´S DAISY
(Knegarens Cheer for Cheer´s – Festival´s Razzle Dazzle)

Marie Rexeng som har två hundar från oss skriver:
”Vi har klarat det såhär långt! Min fina, gamla gumma är 14,5 år idag.
Nu satsar vi på ytterligare ett halvår, och ett hejdundrandes 15-års kalas!
Daisy ler på alla bilder där hon gör det hon älskar nästan mest av allt 💕
När någon av mina hundar har sin dag, brukar jag alltid fira dem med att göra något som de älskar. Idag är det ju Daisys dag, och det hon älskar allra, allra mest är nog att bada men det är det ju för kallt för, så näst bäst tycker hon om skogen och söka rätt på nåt jag gömt. Så det ska vi försöka göra idag.
Vi gjorde det faktiskt i måndags också; och jag blev väldigt full i skratt Nu har jag ju två hundar så jag tog bara med två grejer som jag gömde och de fick hämta in, en varsin. Men Daisy älskar det så mycket, och var inne i gamla rutiner. Efter att hon hittat en sprang hon iväg igen för att leta efter resten, när det var bara hon brukade jag slänga ut ca 3 st… Så hon trodde att jag hade gömt fler Där stod jag och viftade med den och ropade: det är bara en! Då kom hon, och så fick vi göra det fler gånger istället
Det räcker att jag tar på mig vissa kläder så nästan vibrerar hon sönder av att vara exalterad, har inte träffat många hundar i den åldern som visar så väl fortfarande vad de vill göra osv, oftast brukar de annars bara kanske orka gå en liten promenad. För ett litet tag sen var det ett par dagars uppehåll här på aktiviteter pga vädret, och Daisy gnällde och gnydde till mig för hon ville iväg.. Sånt har hon aldrig brukat ”störa” mig med, men hon kände väl den dagen att jag mådde ok också.
Och Nellie tyckte också detta var jättekul med att leta upp grejerna, men hon ville gärna gå efter och tjuvtitta lite…
De har så kul ihop, och jag är överlycklig för hur bra allt löste sig!”

Kommentera

